חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שלושת המימדים

שלושת המימדים

שם הכותב :

מרץ 19, 2024

מהי השיטה?

שיטת שלושת המימדים מסתמכת על שלושה מימדים שיש באדם ובהם המחשבה, הרגש והתחושה:
– המחשבה, זוהי התודעה, בה נמצאים אמונות שקימות במוח כמו: “אני יודעת איך למצוא עבודה” או ” אני יודע איך ליצור קשרים נכונים עם חברים”.
–  רגש, אלו דברים שנמצאים בלב כמו: אהבה, שמחה, כעס.
– תחושה, זה יותר חזק מרגש, ממלא לנו את הגוף בצורה יותר חזקה ומוחשית כמו: נחישות שכרון חושים, להיטות, נאמנות .
בטיפול בשיטה הנ”ל מציבים מטרה שאליה האדם רוצה להגיע ובודקים אילו אמונות, תחושות או רגשות מפריעות למטופל להשיג את מטרתו, פורקים אותן אחת לאחת עד להשגת המטרה.

איך מאתרים את החסמים שמפריעים למטרה להתגשם?

בשביל לאתר את החסימות המדויקות ביותר משתמשים במבדק שריר, מבדק שריר זו בדיקה שמתבצעת בעדינות לשריר רגיש בגוף (רוב המטפלות משתמשות בין האגודל לאצבע) ובודקות האם השריר חזק או רפה- ולפי זה התשובה כן או לא.

שריר רפוי- תשובה שלילית
שריר חזק- תשובה חיובית

ד’ טבע באדם תכונה מענינת מאד, כשאומרים לאדם משהו חיובי, אמיתי – המעגל החשמלי של השריר מסתובב בצורה מעגלית מה שמחזק את השריר. וכשאומרים לאדם משהו שקרי- המעגל החשמלי משתבש ושריריו רפים.
הניגודיות של השריר, חזק או חלש, תלויה בכל מיני מרכיבים, בהם מצב רוח האדם, החיות שבו הוא שרוי ועוד. לפעמים לפני תחילת טיפול, המטפלת עושה דברים כדי לחזק את הקוטביות. (כמו שתית מים, פטפוט קל עם המטופלת להפשרת האוירה) הוא תלוי גם בחיוניות המטפלת ובאיזון הרגשי שלה, לכן חשוב ללכת למטפלת שמבדק השריר שלה מדויק, הגורם המרכזי להצלחת הטיפול.

איך זה עוזר תכל’ס?

בטיפול בשיטת שלושת המימדים מתמקדים בתת מודע. כלומר הרגשות, התחושות והרגשות שנמצאים בחלק הלא ידוע לאדם. חלק זה משפיע מאד על התנהלות האדם בכל המישורים. המידע שנמצע בתת מודע מוזן מאירועים וחויות שאנחנו עוברים כל הזמן, וכשנקלט בתת מודע משהו זה משפיע בין אם האדם רוצה ובין עם לא- על חייו.

מסופר על ר’ אייזיק שר שהיה עם תלמידיו וסידר את עניבתו , עצר מעט ואז המשיך לדבר עימם, שאל אותו תלמיד אחד: מה אירע לרב? ענה לו: מיד אחרי שסידרתי את עניבתי בצורה זו ניסיתי להבין מה מניע אותי לסדר אותה כך, ואז הבנתי שכשהייתי ילד ראיתי רב חשוב מסדר את העניבה בצורה זו ולכן גם אני היום סידרתי אותה כך.

למה מיועדת השיטה?

שיטת שלושת המימדים עלולה לפתור בעז”ה כל בעיה שקשורה לגוף או לנפש כשהם לא מתפקדים בצורה הכי חזקה ומיטבית שלהם:

– כשהגוף במיטבו הוא שומר על עצמו מפני גופים זרים,מאזן את הסוכר, מפריש את הפסולת בצורה נכונה, מאזן נוזלים, מחדש תאי עור, מעביר שדרים בקצב נכון מהמוח לכל איברי הגוף ועוד. אם הגוף לא מתפקד בצורה המיטבית עלולים להווצר כל מיני בעיות כמו: עיניים שורפות, כאבי ראש, אלרגיות, רגישות למחלות, נשירת שיער, ירידה בשמיעה, יובש בפה, ירידה בראיה, טעמים מוזרים בפה, פצעים בפה, יבלות בידים, דיבור לא שוטף, בעיות התפתחות, רעשים באוזניים, כאבי בטן, עיכול לא נכון, כאבי רגליים, כאבי גב, קושי להתאושש ממחלות, ועוד…
-כשהנפש במיטבה, היא מתמודדת עם כל מצב וממשיכה לשמוח ולהיות בחיוניות. כשהנפש לא במיטבה עלולים להיות בעיות כמו: פחד ממים, פחד ממקומות סגורים וכל פחד חריג שהוא, סערת רגשות לא תואמת גיל, חוסר בטחון עצמי, פחד קהל, בעיות תקשורת, נחיתות, דיכאון, קושי להתאושש ממאורע, גמגום, אילמות סלקטיבית, פחד מלידה, חוסר בשלות רגשית ועוד.

מה מיוחד בשיטה הזו?

– ברוב הטיפולים מנסים להגיע לתת מודע דרך הרבה צורות: אבחון ציורים, גרפולוגיה, תרפיה, הצגות, סיפורים וכו’ שמתוכם המטופל יפלוט את שמפריע לו. בטיפול זה אנחנו מגיעים לתת מודע דרך מבדק שריר וכך מגיע לנו המידע הכי נכון, הכי מדויק, והכי רלוונטי ומהיר לבעיה שהגענו לטפל בה. לכן טיפול אצל מטפלת מומחית יהיה מהיר ולא יתמשך על פני זמן רב.
– הטיפול מונע מהאדם להכנס למערבולת רגשית, אם יש בעיה שקשה לדבר עליה, אפשר לעבור את הטיפול בלי שהמטופל נכנס לפרטים וחש את התחושות השליליות שעולות במהלך הטיפול. (מה שנקרא בהרבה שיטות ‘הצפה’ ובטיפולים אחרים אין אפשרות לפתורבעיה בלי לעשות ‘הצפה’)
– התת מודע עובד בצורה מאד מענינת כך שבאמת אין למטפל את האפשרות להבין מה קרה בכל מקרה שמטפלים בו, אלא אם כן המטופל שיתף. כך שניתן לטפל בנושאים אישיים בלי שהמטפל מבין מה שקרה ונכנס לנישות אישיות.
-התת מודע מפעיל אותנו בצורה שאנחנו לא מודעים לה על כל מהלכי חיינו ממש!!! , כך שממש כל תנועותינו מונעות לפי התת מודע.
לפעמים, לתת מודע יש מטרה שבגללה גורם לאדם לסבל וכשאדם מתמקד בטיפול בסבל ולא בגורם לו – הסבל מגיע בצורות שונות , בתת מודע פותרים כביכול את הפקודה לסבל וכך הסבל נפסק לנצח. לדוגמא: היתה ילדה בת 13 שהשמיעה שלה ירדה מיום ליום עד שהגיעה לאחוזי שמיעה מועטים. בטיפול בשלושת המימדים עלה שהילדה סובלת בבית מויכוחים רבים בין האחים הגדולים עד שאין הנפש שלה יכולה להכיל את המריבות והתת מודע שלח פקודה להפסיק את השמיעה. ב”ה הטיפול עזר והיא חזרה לשמיעתה אחרי הבהרה להורים את המצב והויכוחים בין האחים פסקו. אילו היו מטפלים לדוגמא בטיפות אוזנים והויכוחים היו ממשיכים- מסתבר שהאוזנים היו נרגעות לתקופה ואח”כ המחלה היתה חוזרת, כי לא הורידו את הפקודה עצמה.

מהם החששות ההלכתיים לגבי השיטה?
– האם בדיקת שריר המגלה על העבר לא מתבססת על כוחות טומאה?
– המטפלת לא נוגעת במטופלת כשהיא שואלת שאלות על המטופלת במבדק שריר, אלא
היא מרגישה את התשובה בשריר שלה, והיא מסבירה את זה כ’חיבור אנרגטי’- זה לא כוחות טומאה?
– גם אם הכל טבעי ולא משתמש בכוחות טומאה, מה עם איסור קוסם? שאסור להיראות כבעלי מופתים?
– האם מותר לחזות עתידות על ידי מבדק שריר?
– האם מותר לשאול בשריר שאלות על אנשים שלא מוכנים לכך? (מו לשאול האם שכנה שלי יתומה?)

מהם החששות המהותיים לגבי השיטה?

– הרבה פעמים, תוך כדי טיפול, מגיעים לכך שמישהו אמר משפט שנכנס לתת מודע וגרם נזק. הרבה פעמים המטופלת יוצאת עם כעס על אותו אדם ונוצרת שנאה, האם בשביל ריפוי זה מותר?
– כיון שהשיטה הזו לא מביאה לתהליך שהמטופלת עושה אלא המטפלת לבד מובילה דרך השריר , לכן זה יוצר תלות בטיפול, בכל בעיה צריך ללכת לטיפול ואי אפשר לפתור לבד,האם זה טוב? זה מותר?
– האם טוב ללכת בשביל כל דבר קטן, כמו כאב ראש חולף, הרי זה מראה על משהו לא מאוזן בתת מודע?
– התחושה בטיפול היא הרבה פעמים משכרת, את מגיעה לאישה והיא מציפה בבת אחת דברים שמציקים לך שנים בלי שדיברת, ואת מרגישה שהיא מבינה אותך כ”כ, דבר שיוצר תלות רגשית במטפלת, האם זה טוב? האם זה מותר? (זה לאו דוקא בטיפול זה.)

התשובות לחששות ההלכתיים

את התשובות לחששות האלה ניסינו להפנות לגורמים שונים.
פנינו לחברותא של ר’ יצחק זילברשטין שליט”א (מספר הטלפון שלו הוא: 0548417550 )והוא טען שהרב שולח בשאלות כאלו לרב מיטלמן מקרית ספר. התקשרתי אליו (מספר הטלפון שלו הוא: 0533106221) והוא ענה לנו ש:’מצוה לטפל בשיטה הזו!’ כשירדנו איתו לפרטים, הוא שלח אותנו לרב שמרלא מליקווד מחבר הספר ‘אני ד’ רופאך’ ואנחנו ישבנו עם הרב שמרלא במשך שעות כדי להבין מה מותר ומה אסור בשיטה זו. במהלך השיחה איתו הבהיר לנו הרב: שבחו”ל, הוא רוצה לעשות הכשר למטפלות, ורק מטפלת שמתנהגת לפי התקנון מאושרת מטעם הרבנים, הוא הגיע לארץ כדי להחתים על התקנון שלו רבנים מהארץ. הוא אמר שחבל שאין מישהו בארץ שמנסה להכניס גם לארץ את הדבר כדי למנוע את המכשולים הרבים שיכולים לבוא מטיפולים רגשיים אצל מטפלת לא יר”ש. (הטלפון שלו הוא: בחו”ל: קידומת של חו”ל ואז: 7323308041 . בארץ, כשהוא נמצא בארץ: 0583258199)

והרי התשובות לפניכם. (אנו לא לוקחים אחריות על התשובות, על כל אחד לשאול את הרב שלו.)

-האם בדיקת שריר המגלה על העבר לא מתבססת על כוחות טומאה?

כמו שהסברנו למעלה בדיקת שריר עובדת על תהליך טבעי של הגוף. ד’ טבע באדם תכונה מענינת מאד, כשאומרים לאדם משהו חיובי, אמיתי – המעגל החשמלי של השריר מסתובב בצורה מעגלית – נכונה וזה מחזק את השריר. וכשאומרים לאדם משהו שקרי-
המעגל החשמלי משתבש ושריריו רפים. את השיטה הזו המציא פרופסור מוסמך מארה”ב. לשמועות שהשיטה הזו מגיעה מעבודה זרה אין בל שחר.

– המטפלת לא נוגעת במטופלת כשהיא שואלת שאלות על המטופלת במבדק שריר, אלא היא מרגישה את התשובה בשריר שלה, והיא מסבירה את זה כ’חיבור אנרגטי’- זה לא כוחות טומאה?

כל דבר שיש בו חשמל, מקרין סביבו אנרגיה, חשמל. גם בני אדם זה יצורים שיש בהם חשמל. יש תופעה שמוכיחה את זה במוחש: אנשים שמקרינים מידי הרבה אנרגיה – שעוני היד שלהם נהרסים מהשיבוש של המעגל החשמלי של השעון מהאנרגיה העודפת. (בברור קל תוכלו לוודא שהתופעה קיימת) בן אדם עם מצב רוח טוב- ממלא חדר באנרגיה חיובית ובן אדם עם מצב רוח רע ממלא את החדר באנרגיה שלילית. התת מודע שלי קולט את האנרגיות של התת מודע של מי שעומד מולי וכך התת מודע שלי עונה לי ע”י מבדק שריר מה קורה בתת מודע שלו. שימו לב שחשוב מאד שהמטפלת תיהיה מישהי מאוזנת, שיודעת מהו איזון כדי להביא את המטופלת למצב טוב. כי כל הטיפול עובר דרך התת מודע שלה. לדוג’: אם הולכים למטפלת לא יר”ש, היא לא מכירה את הרגש הטוב שיש בהתגברות על רצון לנקום, והרי הפסיכולוגיה המודרנית טוענת שבשביל לפרוק רגשות כעס- צריך לנקום ח”ו. אז במקום להביא את המטופלת שלה למקום של אמונה שהכל מד’, תחושת סליחה לעצמה ולגורמת לסבל, התת
מודע מביא אותה לתחושת ע4וז ועוצמה ואפשרות רגשית לנקום! חס ושלום.

-גם אם הכל טבעי ולא משתמש בכוחות טומאה, מה עם איסור קוסם? שאסור להיראות לאנשים כבעלי מופתים?

לכן כל מטפלת צריכה להודיע למטופלים שלה שזה מבדק טבעי וכל אחד ואחת יכולים לעשות את זה ויכולה אפילו להראות להם איך עושה את זה. מטפלת שנותנת למטופלים תחושה כאילו יש לה כוחות על- עוברת על לאו דאוריתא של איסור קוסם.

– האם מותר לחזות עתידות על ידי מבדק שריר?

יש איסור ‘תמים תיהיה’. אבל השאלה הזו לא רלוונטית ברגע שמבינים מהו תת מודע ואיך השריר עונה. התת מודע יכול לדעת כל מה שעבר, לא מה שיהיה , כי הוא לא נביא. ז”א שכששואלים את התת מודע שאלות על העתיד זה כמו שישאלו ילד קטן שאלה על העתיד. מה הוא יענה? או מה שמתחשק לו שיקרה או מה הוא מנחש שיקרה לפי הנתונים של העבר. ז”א שהתשובות לא אמינות. מטפלת ששואלת בשריר : ‘תוך כמה מפגשים אצליח לרפא את המחלה הזו?’, עוברת על איסור
:”תמים תיהיה’. ניסוח השאלה צריך להיות: לפי המצב הנתון כרגע, מה נראה הצפי לכמות המפגשים שבהם אצליח לרפא את המחלה הזו? יש לציין שכל התשובות הם לפי מה שהתת מודע של הנשאל עונה ולא לפי המציאות בשטח, כך שאם התת מודע חושב מסיבה כלשהיא שהסודר ירוק- הוא יענה בשריר חזק כשנשאל אם הוא ירוק אף על פי שבאמת הוא כחול.

– האם מותר לשאול בשריר שאלות על אנשים שלא מוכנים לכך? (כמו לשאול האם שכנה שלי יתומה?)

הזק ראיה- זה לצפות לבית שלא שלך – אין רשות. כך גם במבדק שריר. חוץ מזה שהתת מודע לא נותן לבן אדם לדעת על השני משהו שהוא לא כשורה כי התת מודע זה המקום הכי אמיתי אצלינו והוא מרגיש חוסר אמינות מה שהורס את האמינות של מבדק השריר. מטפלת ששואלת את התת מודע של השני אם הוא מסכים לה להכנס אליו מבלי שהיא שאלה את המטופל בעצמו – אין לה רשות להכנס, כמו שאסור לה לבקש בשריר רשות להלוות 2000 ₪ וללכת לקחת אותם. לשריר אין שום נפקא מינא הלכתית.

התשובות לחששות מהותיים-

שמעתי תשובות מרבנים שונים. וכל אחת יכולה לברר כדרכה. אני מביאה את המסקנות הסופיות
שלי:

– הרבה פעמים, תוך כדי טיפול, מגיעים לכך שמישהו אמר משפט שנכנס לתת מודע וגרם נזק. הרבה פעמים המטופלת יוצאת עם כעס על אותו אדם ונוצרת שנאה, האם לצורך ריפוי זה מותר?

הדבר החשוב ביותר שראוי למטפלת מקצועית שרוצה בטובת המטופל, להתיחס לכל המידע המונגש לה בטיפול בצורה נכונה. התת מודע שלנו מתנהג כמו תינוק. ז”א שהוא מפרש מצבים בלי פיקוח. לדוג’: אם ילד ראה חתולה  והרגיש שהיא יכולה להרוג אותו – במבט של ילד, מבחינת התת מודע נקלטה תחושת: “איום על החיים”. מטפלת שתטפל בילד זה ותגיע לאמונה שנמצאת בתת מודע של הילד: ” אני מאוים על חיי” עלולה לאמר לאימו של הילד שהוא מאוים על חייו והאם תפתח פאניקה שאנשים זרים מאיימים עליו ותזעיק משטרה- בעוד אנחנו מדברים על חתולה פחדנית!! כמובן שצריך להתיחס לאמונה הזו בכובד ראש ולטפל בה, כי הוא אכן מרגיש שהוא מאוים על חייו, אבל אין להזמין משטרה לחתולה.
כאשר מטפלת מתיחסת למידע שמגיע אליה כאל מידע שנקלט בצורה כזו ולא כריאלי, יחד עם זאת שהיא מתיחסת במלוא כובד הראש לתחושה , היא לא תמתח ביקורת לגורם התחושה. ז”א שאם יצא לך: תחושה של מזולזלת כלפי המורה, יתכן מאד שהמורה כלל אינה מזלזלת , ועוד יותר , היא מורה שמכבדת מאד, רק שתנועת יד שלה פורשה אצל התת מודע כזלזול. צורת טיפול זו מונעת מהמטופל לחפש אשמים, לשנוא את הסובבים ולריב עם אנשים, כי הוא יודע
לא להתיחס לזה כאמת מוחלטת. לפעמים המטפלת מתבלבלת בתפקידה ומיעצת עיצות על בסיס הנתונים שיצאו לה )כמובן מהתתמודע דרך השריר(, מטפלת בשיטת שלושת המימדים לא למדה יעוץ, זה סך הכל טכניקה פשוטה, ואין לסמוך על עיצותיה כעל מישהי מוסמכת. )אלא אם כן היא למדה זאת חוץ מהשיטה הנ”ל(

 כיון שהשיטה הזו לא מביאה לתהליך שהמטופלת עושה אלא המטפלת לבד מובילה דרך השריר , לכן זה יוצר תלות בטיפול, לכל בעיה צריך לבוא אליה ואי אפשר לפתור לבד, האם זה טוב?

מטפלת טובה עוזרת לך במספר טיפולים קצר יחסית להגיע לאיזון. אם את מרגישה שפתאום כל דבר הופך לבעיה, זו בעיה בפני עצמה כי חייך משתבשים ונוצרת תלות. כיון שחיינו מלאים בהתמודדות, ועל כל אחד נקצב כמות ורמת קושי של ההתרחשויות שהוא אמור לעבור בחייו. לכן צריך להפריד בין התמודדות לבעיה. התמודדות- זה משהו שעליך להתמודד איתו, את יכולה להתיעץ, לקבל הכונה, ללמוד על הנושא, אבל לא לתת למישהו אחר שיגמור לך את ההתמודדות, כי ד’ לא מותר כ”כ בקלות עליך…..

 למה לא טוב ללכת בשביל כל דבר קטן, כמו כאב ראש חולף, הרי זה מראה על משהו לאמאוזן בתת מודע?

ד’ ברא את האדם עם חלק של תת מודע ועם חלק של מודע. אם אדם היה זוכר במודע את כל הרגשות והתחושות מכל מה שעבר הוא לא היה מסוגל לחיות! התת מודע אמור להמשיך להיות
נסתר, ולשמור את הרגשות התחושות והאמונות אצלו מבלי להפריע לנו בחיים. אלא כשיש דבר שמפריע לנו בהתנהלות היומיומית שלנו (כמו כאב ראש כרוני) או מפריע לסובבים אותנו (עצביםומצב רוח קרבי) כדאי לטפל בו. לפעמים גם כשמטפלים במשהו לא כדאי להבין ממה הדבר נגרם כדי לא להכניס את האדם למצב רגיש יותר מידי. הנפש היא דבר רגיש. בטיפול בשלושת המימדים אנו מגיעים למקומות הכי עמוקים בנפש, לתת מודע. וכמו שלא עושים ניתוח לב פתוח אם היה איזשהו בעיה קטנטנה, כך לא כדאי לדוש סתם בנפש כי זה גורם לנפש שלנו להיות מאד רגישה וחשופה ולהפוך את התת מודע למודע. מה שמשבש לנו את חיי היום יום.

– התחושה בטיפול היא הרבה פעמים משכרת, את מגיעה לאישה והיא מציפה בבת אחת דברים שמציקים לך שנים בלי שדיברת, ואת מרגישה שהיא מבינה אותך כ”כ, חוץ מזה לפעמים ככל שעוברים הטיפולים את מגלה עוד ועוד רבדים שצריכים תיקון אצלך דבר שיוצר תלות רגשית במטפלת, האם זה טוב? האם זה מותר? (זה לאו דוקא בטיפול זה). יש כמה נקודות שגורמות לתלות:

1 )הבנה והכלה מצד המטפלת- משהו שלא קיבלת בחייך.
בד”כ התלות נוצרת מחסר בהבנה והכלה מהסובבים אותך, בעיקר בני משפחתך.- מה שגורם לך לחפש מישהו אחר שיבין אותך. הפתרון לזה הוא לנסות לפתור את חוסר ההבנה של הסובבים. יש לכך דרכים רבות ולא כאן המקום לפרט. מה שברור, שקשר תלותי הוא אסור ולא בריא לנפש. מטפלת שמחפשת את טובתך תעשה הכל כדי שזה לא יקרה. מטפלת טובה אמורה להביע אמפתיה בכל מהלך הטיפול אבל לא הכלה, הבנה וכו’ שאת זה את אמורה לקבל מיקיריך.

2 )המטפלת נותנת תחושה שיש לה כלים ואפשרות להציל אותך מכל צרותיך בזה ובבא ואם תלכי אחריה תהיי מאושרת כל החיים. מטפלת טובה היא מטפלת שמלמדת אותך ללכת. לא נהיית הקביים שלך. אם את מרגישה cמהלך הטיפול שהמטפלת משדרת לך: ‘אני זאת שיכולה להושיע אותך מכל צרותיך’ ‘רק עלי תסמכי’ וככל שעוברים הטיפולים את נשארת עם תחושה של: ‘וואו, ככל שעובר הזמן אני מגלה יותר ויותר כמה אני זקוקה לטיפולים האלה’ זה סימן שהמצב לא טוב! תעזבי את המטפלת הזו
ולכי לאחרת שתוציא אותך מהתלות הזו. את צריכה לסיים את הטיפול כשאת ממשיכה בחיים עם עצמך, בני משפחת וחברותיך כשהמטפלת מחוץ לתחום. היא נתנה לך כלים, עזרה לך ותו לא.

המאמר הזה הוא טיפה מן הים של המידע והחומר הנשפך אלי עם ליקוט החומר. הבאתי מעט מזעיר.
על כל נקודה ונקודה אפשר לפרט עוד מאמר שלם, להסביר ולהבהיר. בכ”א ליקטתי את הרלוונטי והמובחר ביותר, בתקוה שיהיה לכולם רק לתועלת!.
אשמח לשמוע הערות והארות בטלפון 0548483992

נספח- סיפורים

(השמות כמובן בדויים, הסיפורים אמיתיים לחלוטין עם שינויי פרטים )

מעט מסיפורי ההצלחה:
1 )מלכי היא ילדה מתוקה בת 7 שסבלה מאד מיבלות רבות בכפות הידיים. בטיפול, היא הסבירה לי שקשה לה לשחק בידיים עם חברות….. בטיפול עליתי על הקשר בין היבלות ללחץ שלה ממבחנים. יום למחרת הטיפול )טיפול אחד!) היבלות התחילו לרדת עד שנעלמו.
2 )את הבעיה של דויד לא ממש הבנתי אבל המטרה שלו היתה שהוא רגוע גם כשיש לו הר של מטלות . במהלך הטיפול צף הקשר למאורע שקרה לו עם חברים בחידר כמה חודשים קודם. כשבוע וחצי לאחר הטיפול הוא דיוח שהבעיה נעלמה.
3 )לחדוה היה פחד גדול מגנבים היא היתה מעירה את אמא שלה כל לילה כמה פעמים ולחוצה כשנהיה חושך במהלך הטיפול יצא שתחושת הפחד מאחיותה הגדולות עליהן אף פעם לא הצליחה לגבור היא הגורם , לאחר שלוש טיפולים חלה הטבה משמעותית והיא הפסיקה להתעורר בלילות.
4 )ראובן היה בן שנתיים כשכל אמבטיה היתה מלווה בצרחות של פחד. אחרי 2 טיפולים חלה הטבה, לאחר חודשיים קיבלתי טלפון שהיו איתו בבריכה והוא מאד נהנה.
5 )פייגי היא בחורה מוכשרת ומיוחדת, תמיד היה לה קשה לשוחח בזרימה עם בני אדם ובמיוחד בפגישות שידוכים, אחרי חודש וארבעה טיפולים ממוקדים היא התקשרה אלי אחרי פגישת שידוך לתאר את השינוי האדיר שחשה ואמא שלה הודתה לי על השינוי המשמעותי שהתרחש בכל צורת התקשורת של בתה.
6 )יונתן הוא בן 4 . יונתן נגמל בגיל שנתיים ופתאום הוא חזר לתפקד כילד קטן. אחרי טיפול אחד חלה הטבה. והוא חזר לעצמו כמעט לגמרי, אחרי טיפול שני – דיוחה אימו שאין זכר לבעיה.

טעויות של מטפלות:

1 )נאוה היתה אישה מצליחה, מורה בסמינר מפורסם, היא היתה אהובה על תלמידותיה ומשפחתה. נאוה הלכה לטיפול עקב משבר משפחתי שעברה, בטיפול, המטפלת סיפרה לה שבעצם היא לא היתה מודעת כל הזמן, אבל הקשיים שיש לה עכשיו הם רק תסמינים לדברים הרבה יותר עמוקים, המטפלת שכנעה אותה שיש לה בעיות חמורות שצריכות טיפול מעמיק, וככל שעבר הטיפול היא גילתה כביכול עוד בעיות חמורות ועוד. המטפלת, דרך מבדק השריר גילתה את תכונותיה של נאוה, והיא נזפה בה על כל אחת ואחת מהן. היא סיפרה לה איך כל תכונה מראה על חולשה שחייבת תיקון. )כמו: את מרתקת את התלמידות שלך כי את מרגישה שאין לך שווי בעולם הזה חוץ מהסיפורים שלך, מה שגרם לנאוה לשנוא למסור שיעורים מרתקים למרות שגם אם התת מודע
אומר כך, זה לא אומר שמשהו לא תקין ( נאוה יצאה מהטיפול הראשון בהלם מוחלט,.  איך המטפלת יודעת כ”כ הרבה דברים עלי ואני לא אמרתי לה כלום? ב( איך אני אשפר את עצמי, והריאם המטפלת יודעת כ”כ הרבה דברים, מסתבר שהיא גם יודעת מה טוב לי ומה לא, היא גם יודעת איך לתקן אותי, אני חייבת לקבוע עוד פגישה כדי להבין איך לשפר את חיי העלובים, ואת מצבי הרגשי הפיזי והנפשי הרעוע. נאוה קבעה טיפול נוסף, בו המטפלת שוב העירה לה כמה חייה עלובים וכמה היא )המטפלת( תוכל להביא אותה לאור ולאושר אם רק תשמע לה. לאט לאט עזב הבטחון העצמי את נאוה, היא הפסיקה להאמין במידותיה הטובות, בכישורונותיה, בתכונותיה המיוחדות וסמכה את כל ישותה וערכה על המטפלת. היא היתה מוכנה לעשות כל מה שהמטפלת תגיד, העיקר שהמטפלת תאמר עליה שאין לה עוד בעיות. ב”ה נאוה תפסה במהלך חייה שזה לא נכון ועברה תהליך ארוך וממושך כדי להבין את ערכה מחדש.
(הלכנו עם הסיפור הזה לרב סילמן והסכים שהמטפלת ההיא פושעת ואמר שאפשר לפרסם את שמה, למי שיש לו מזה תועלת יכול להתקשר אלי כדי שאמסור לו את שם המטפלת)
2 )רותי ורחלי היו חברות בלב ובנפש, הם נפרדו בלי סיבה משמעותית ובמהירות אחרי שנות חברות יפות. רותי מספרת בכאב: רחלי הלכה לטיפול רגשי בשיטת שלושת המימדים. יצא למטפלת שלה שאני מורידה לה את הבטחון העצמי והמטפלת אמרה לה להפרד ממני, וכך היא עשתה. אף על פי שהמטפלת לא מכירה אותי, ואפילו לא דיברה איתה עלי. פשוט עלה לה תחושת חוסר בטחון מולי.
3 )חדוה חותה קושי בקשר עם חברתה. היא הלכה לטיפול אצל מטפלת והמטפלת שאלה אותה שוב ושוב שאלות כדי להבין את המצב ואפילו שאלות אישיות ממש שחדוה לא היתה מעונינת לשתף לולא שחשבה שהפתרון היחיד הוא דרך שיתוף. כאב לחדוה שהיא חושפת כך את חייה האישיים, אולם השלימה עם זה שכך צריך להיות. אחרי שגילתה שבשיטה זו אין שום צורך הרגישה תסכול וכעס גדול על המטפלת שלא כיבדה את פרטיותה.

מומלצים בשבילך

האם הילד שלי מקובל? איך הוא מסתדר מבחינה חברתית? למה היא לא אוהבת להתארח ומתעקשת להזמין את החברות אל...

איך יודעים אם לילד שלי טוב חברתית?

מיכל וימר

2024-04-03

כשמטופל חדש מתקשר ומתאר את הבעיה שלו, קורה לפעמים שיש לנו”פרפרים בבטן” או תחושת כבדות כלשהיא. יתכן ו...

לשים לב לאינטואיציה שלנו

מכון המבט

2024-03-11

עולם החרדות מבחינת שלושת הממדים הוא עולם גדול על מנת לעזור למטופל יש כאן רשימת אפשרויות של כיוונים...

את מטפלת בחרדה? כדאי לך לשים לב…

מכון המבט

2024-03-05

תודעת בטיחות – מה זה? “את יודעת? אני פורקת שורש תודעתי כבר בטיפול הראשון….” שחה לי בגאוה תלמידה. “ו...

תודעת בטיחות – מה זה?

מכון המבט

2024-03-15

מטפלות,מרפאות יקרות… ראשית אודה לכם מעומק הלב על שבחרתן לשתף אותי בעושר,ביצירתיות ובחידושים המקצועי...

מהקליניקה של סימא

סימא איראם

2024-03-04

כשרוצים לפרק כעס או פחד אצל ילדים לתת להם לקשקש על דף A4 עם עיניים עצומות עם 2 לורדים. לכתוב את...

כיצד מתמודדים עם כעס בטיפול אצל ילדים?

חיה זינגר

2024-03-15

הצטרפו לקבלת הניוזלטר שלנו ותיהנו מתכנים חדשים ישירות למייל שלכם

דילוג לתוכן