חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תרפית שלושת המימדים

תרפית שלושת המימדים

צפורה וינשטוק :

מרץ 19, 2024

שיטה זו מבוססת על שלושה יסודות והם:

1. רפואה סינית 2. פסיכולוגייה 3. חוקי פיזיקה

השיטה מושתתת על ההבנה כי בנפש קיימים שני חלקים : מודע ותת מודע.

במודע (שגודלו כ־15%מסך הנפש) קיים כל הידע שרכשנו במהלך החיים, וכל המידע הדרוש לנו בחיי היום יום. בתת מודע (שגודלו כ־85%) נמצאים כל הדברים שידענו, שמענו, חווינו, הרגשנו, חשנו וחשבנו בעבר, והם אינם חשובים לנו עוד.

כל מאורע שעובר עלינו מותיר רושם בנפשנו באחד או יותר מן המימדים הקיימים בנפש:

מימד א’־ רגשות.

מימד ב’־ תחושות־ רגשות חזקים שהפכו לתחושות, וחשים אותם במקום ממוקד בגוף.

מימד ג’־ מחשבות.

ההתנהלות שלנו כבני אדם בחיי היום יום מושפעת הרבה יותר מן התת מודע, מאשר מן המודע. ולכן, לעיתים רוצה האדם (במודע) לבצע עניין מסויים, אך הוא מתקשה מאד, היות ובתת המודע שלו קיימת התנגדות לדבר, בעקבות אירועים שהתרחשו בעבר בענין זה והותירו בו משקעים שליליים בלתי פתורים.

טראומה ־ מוגדרת כעניין שקשה לנפש האדם להכיל, לקבל.

טראומה יכולה להיות מקרה טראגי שמותיר בצופה בו או במי שחווה אותו רגשות קשים, כגון רגש פחד, שגובר והופך לתחושות: זעזוע, חרדה, אי יציבות, חוסר בטחון, רעד, ועוד. ובעקבותייהם נוצרות בדעתו מחשבות שליליות רבות ושונות בקשר לטראומה.

במשך הזמן, יעבור האדם תהליך של שכחה, וכל המטענים הנפשיים הנ”ל ישקעו מן המודע אל התת מודע, ויישארו שם.

טראומה יכולה גם להיות אירוע קטן יותר בו האדם חווה התייחסות שלילית מן הזולת, (כגון: השפלה, בקורת, דחייה, כעס, ועוד) שנפשו מתקשה להכיל, ועל כן, היא נחרתת בתת המודע שלו כטראומה, המורכבת גם כן מרגשות, תחושות ומחשבות, כנ”ל.

כל טראומה כזו יוצרת חסימה. היכן?

בתוך גופנו ברא הקב״ה שנים עשר תעלות אנרגייה המכונות בפי הסינים: “מרידיאנים”. (הסינים הם אילו שגילו את התעלות הללו, לאחר התבוננות בגוף האדם ובתהליכים העוברים עליו במשך מאות שנים, {ויש אומרים כי חכמה זו היא אחת מן המתנות שמסר אברהם אבינו לבני הפילגשים} ועל בסיס זה פועלות רוב השיטות בעולם הרפואה המשלימה, כמו: רפלקסולוגייה, עיסוי, דיקור, שיאצו ועוד).

תעלות אלו מזרימות אנרגיה חיונית מן השמים ומן הארץ אל כל אחד מן האיברים הפנימיים שבגופם. תעלות אלו הן אמנם מופשטות, אך הן קיימות. וניתן להוכיח זאת על ידי בדיקת מוליכות חשמלית במקומות בהם הן עוברות בגוף. או באמצעות צילומי תרמוגרפיה, המראים את רמת החום בכל איזור בגוף האדם, ובהם ניתן לראות את המסלול המדויק של כל אחד משנים עשר המרידיאנים ברחבי הגוף.

מעניין לציין כי, המרידיאן החשוב מכולם הוא זה העובר לאורך היד, ומכונה “מרידיאן מחמם המשולש”, חשיבותו היתרה היא בכך שיש לאורכו נקודות אנרגיה המשתייכות לכל אחד עשר המרידיאנים האחרים. עבורינו, ענין זה הוא בעל משמעות מיוחדת, משום שבהנחת התפילין, אופן כריכת הרצועה לאורך היד, חופף לכל אותן נקודות בדיוק נמרץ! (ניתן לראות את המאמר המלא בעניין זה בספרו של הרב זמיר כהן “המהפך”, חלק א’).

במצב האופטימלי, כשנפשו של האדם בריאה לגמרי, התעלות הללו נקיות מחסימות, זורמת בהן אנרגייה ברמה מיטבית, והגוף ־ מתפקד היטב. ואילו, כאשר נחסמת התעלה ואפילו חלקית, מתמעטת כמות האנרגיה הזורמת אל האיבר, ועל כן הוא נפגע.

כיצד נחסם המרידיאן?

כל איבר פנימי בגופנו קשור לרגש חיובי מסוים המחזק אותו, וגם לרגש הקוטבי לו המחליש אותו, ובהתאמה גם לתחושות הנובעות מהם ולמחשבות הקשורות אליהם.

לדוגמא:

הכליות קשורות לרגש האמונה (מחזק)

התחושות הנובעות הן:

עמידות, בטחון, יציבות, נוכחות, פוריות, עשתונות, איתנות, אמון, יכולת, מתינות, שורשיות, עוצמה, חיוניות, חסינות, קיום, סדר, ועוד…

ובמקביל- לרגש הפחד (מחליש)

התחושות הנובעות הן:

זעזוע, אי בטחון, פיזור, אבדן יציבות, סחרור, עקרות, לחץ, תלישות , חולשה, חידלון, חרדה, ביישנות, תלות, תשישות, פיק ברכיים, מתח, ועוד…

המעגלים הנוצרים מתחושות השליליות מעצימות את עצמן במין מעגל סגור ובכל התחזקות של תחושה שלילית האיבר נחלש עוד יותר וכך ממשיך לנוע המעגל. על ידי פריקה של השלילי וטעינת תחושות חדשות מבריאות מתחיל לנוע מעגל חדש ובריא המעצים את עצמו.

ואף מחשבות בהתאם, סביב רגשות ותחושות אלו.

והיות שכך, כאשר חווה האדם טראומה הקשורה לרגש הפחד, תיווצר בגופו חסימה במרידיאן הכליות דווקא, כי הן אלו הקשורות לרגש זה, והתחושות והמחשבות בעניין ׳עצימו את החסימה.

אם במשך השנים יצטרפו לטראומה זו טראומות נוספות הקשורות לפחדים וחרדות, יחסם המרידיאן עוד יותר, ממילא זרימת האנרגייה אליו תפחת מאד, והכליות־ תפגענה.

לרוב, הטראומה יוצרת חסימות בכמה מרידיאנים יחדיו, בכל המרידיאנים הקשורים אליה בהתאם לארוע.

יש לדעת עוד, כי תחילת השפעת הקלקול, תיווצר כאשר המרידיאן יחסם ברמה של כ־ 30%, והיא תחול בתודעה של האדם, באופן כזה, שהאדם ינהל את מחשבותיו בכיוון הקלוקל של המרידיאן החסום, כגון: פסימיות, ביקורתיות, וכן הלאה. בהמשך, כאשר תגדל החסימה לרמה של כ־60%, ישפיע הקלקול על האנרגיה שבאדם, ותשפיע על התנהגותו. לדוגמא, האדם יתנהל כפחדן, חרדתי, תלותי, ביישן, ביקורתי, מדוכא, וכן הלאה. בשלב הבא והאחרון- כאשר תתעצמנה החסימות ותעבורנה את “קו ההקרשה” בו הופך הקלקול מאנרגטי לחומרי ־ פיזי, בסביבות חסימת כ־80% מהמרידיאן, תתגלינה ח”ו בעיות ברמת החומר- כגון : חולשה, מחלות, כאבים, דלקות, תסמונות, קשיי תפקוד וכן הלאה.

בטיפול בשיטת שלושת הממדים, אנו מתקשרים עם התת מודע באמצעות בדיקת שריר, (בדומה למכשיר הפוליגרף, אך באופן ידני ־ פשטני), ומקבלים ממנו מידע לגבי המרידיאנים החסומים, ועל ידי אלו טראומות נחסמו ובאילו חסימות ־ רגשיות, פיזיות ומנטאליות ־ מחשבתיות.

בהמשך, אנו פורקים אותם באמצעים טכניים פיזיים שמשפיעים על התת מודע באמצעות שפת הגוף, כך מתרוקנים המרידיאנים מן החסימות. אחר כך, טוענים את כולם באופן חיובי פנימה, ממילא שבה לזרום אנרגייה מחודשת אל האיבר הפגוע,

והגוף – בסייעתא שמיא ובחכמה מופלאה של בורא העולם מבריא אתעצמו.

מומלצים בשבילך

האם הילד שלי מקובל? איך הוא מסתדר מבחינה חברתית? למה היא לא אוהבת להתארח ומתעקשת להזמין את החברות אל...

איך יודעים אם לילד שלי טוב חברתית?

מיכל וימר

2024-04-03

כשמטופל חדש מתקשר ומתאר את הבעיה שלו, קורה לפעמים שיש לנו”פרפרים בבטן” או תחושת כבדות כלשהיא. יתכן ו...

לשים לב לאינטואיציה שלנו

מכון המבט

2024-03-11

עולם החרדות מבחינת שלושת הממדים הוא עולם גדול על מנת לעזור למטופל יש כאן רשימת אפשרויות של כיוונים...

את מטפלת בחרדה? כדאי לך לשים לב…

מכון המבט

2024-03-05

תודעת בטיחות – מה זה? “את יודעת? אני פורקת שורש תודעתי כבר בטיפול הראשון….” שחה לי בגאוה תלמידה. “ו...

תודעת בטיחות – מה זה?

מכון המבט

2024-03-15

מטפלות,מרפאות יקרות… ראשית אודה לכם מעומק הלב על שבחרתן לשתף אותי בעושר,ביצירתיות ובחידושים המקצועי...

מהקליניקה של סימא

סימא איראם

2024-03-04

כשרוצים לפרק כעס או פחד אצל ילדים לתת להם לקשקש על דף A4 עם עיניים עצומות עם 2 לורדים. לכתוב את...

כיצד מתמודדים עם כעס בטיפול אצל ילדים?

חיה זינגר

2024-03-15

הצטרפו לקבלת הניוזלטר שלנו ותיהנו מתכנים חדשים ישירות למייל שלכם

דילוג לתוכן